Reklama Sklepu Internetowego – Jak Wypromować Sklep Internetowy? – Marketing Sklepu Internetowego

Bez odpowiedniej reklamy nawet najpiękniejsze sklepy internetowe nie będą sprzedawać. Jak mówi słynne przysłowie „Reklama dźwignią handlu„. Jeżeli zastanawiasz się jak wypromować sklep internetowy oraz jakie są skuteczne reklamy sklepu internetowego, w tym artykule znajdziesz cenne informacje. Opisałem w nim formy reklamy sklepu internetowego nad którymi warto się zastanowić podczas planowania strategii marketingowej sklepu internetowego. Wybór odpowiednich działań marketingowych na samym początku jest bardzo ważny, powinniśmy dopasować je do swojej branży oraz do budżetu marketingowego jakim dysponujemy.

Spis Treści

  1. Reklama sklepu internetowego – Jak reklamować sklep internetowy?
  2. Pozycjonowanie Sklepu Internetowego
  3. SEO Sklepu Internetowego
  4. Reklama Google ADS
  5. Social Media Marketing
  6. E-mail Marketing
  7. Content Marketing – Marketing Treści
  8. Artykuły Sponsorowane
  9. Influancer Marketing
  10. Marketing Afiliacyjny, Programy Partnerskie
  11. Marketing Szeptany
  12. Marketing Wirusowy – Viral Marketing
  13. Video Marketing
  14. Reklama Banerowa

Reklama sklepu internetowego – Jak reklamować sklep internetowy?

Najczęściej wybieranymi formami reklamy sklepu internetowego jest pozycjonowanie sklepu internetowe SEO, Reklamy Google Ads i Reklamy Facebook ADS. Można powiedzieć że to takie TOP 3 działań marketingowych które najczęściej podejmują sklepy internetowe. W przypadku pozycjonowania sklepu internetowego mamy do czynienia z organicznymi wynikami wyszukiwania, czyli takimi linkami które udało nam się naturalnie wypozycjonować i za których kliknięcie nie musimy płacić. Natomiast w przypadku kampanii Google ADS oraz Facebook ADS mamy do czynienia z linkami i postami sponsorowanymi, gdzie płacimy za każde kliknięcie linku lub odnośnika, płacimy również za wyświetlenie naszej reklamy.

Działania związane z pozycjonowanie sklepu internetowego, są działaniami długofalowymi dlatego na wyniki musimy poczekać, zazwyczaj w przypadku SEO podpisujemy umowę na 12 miesięcy, jest to okres potrzebny do uzyskania zadowalających wyników przy odpowiednim budżecie. Działania z kampania Facebook ADS oraz Google ADS są widoczne praktycznie od razu, ponieważ po zatwierdzeniu kampanii, reklamy już zaczynają się wyświetlać. W tym przypadku potrzeba jednak czasu na odpowiednie ustawienie kampanii i optymalizacji.

Pozycjonowanie Sklepu Internetowego

Jeżeli decydujemy się na pozycjonowanie sklepu internetowego, warto w tym czasie również skupić się na aktywnym prowadzeniu profili w social mediach, i systematycznej publikacji wartościowych postów i ciekawych zdjęć, warto to robić systematycznie i skupiać się na przygotowaniu treści najwyższej jakości. Dzięki odpowiedniemu prowadzeniu naszych sociali, możemy również pozyskać darmowy ruch organiczny, który będą generowały nasze posty i zdjęcia, dlatego też warto w takich postach umieszczać również link do sklepu, w obecnej chwili lepiej dodać taki link w formie komentarza pod postem niż w treści samego postu.

SEO Sklepu Internetowego

Wyniki wyszukiwania w wyszukiwarce gogle i wielu innych wyszukiwarkach możemy podzielić na wyniki organiczne, czyli takie o których wspomniałem powyżej oraz wyniki sponsorowane, rekalmy – czyli wyniki które wyświetlają się w pierwszej kolejności i są oznaczone jako reklamy, pochodzą one z płatnych kampanii google Ads, za każdy klikniecie płacimy określoną stawkę w zależności od branży, miejsca wyświetlania i kilku innych rzeczy. W przypadku wyboru kampanii reklamowej google ads jest ona widoczna, po zatwierdzeniu jej przez system gogle najczęściej zajmuje to kilka do kilkunastu godzin w zależności od branży i wymaganych dokumentów, a więc pierwszą sprzedaż możemy tak naprawdę uzyskać już po kilku godzinach takiej kampanii. W zależności od produktów które posiadamy w ofercie marketing sklepu internetowego w wyszukiwarce google możemy być dobrym rozwiązaneiem dla konkretnej grupy produktów, niektóry produkty lepiej będą sprzedawały się za pośrednictwem reklamy w social media a nie google ads. W zależności od profilu działalności powinniśmy tak dobrać działania marketingowe aby były odpowiednio dostosowane do branży w której sprzedajem.

Social Media Marketing

Kolejną formą reklamy są reklamy w social media typu Facebook ADS, gdzie możemy również skonfigurować reklamy na Instagramie, możemy wyświetlać nasze reklamy również na portalach typu Linkedin, oraz w innych tego typu miejsach. W tym przypadku podobnie jak w google ads tutaj również płacimy z kliknięcie.

Możemy wyświetlacz nasze reklamy na Youtube, działa to podobnie do już wcześniej tutaj opisywanych kampanii reklamowych facebook ads i gogle ads.  Możemy wyświetlać reklamy na wiele sposobów, w formie tekstowej, w formie graficznej, czy nawet w formie filmików reklamowych. Musimy dobrać odpowiedni format w zależności od budżetu jaki posiadamy na ten cele, najdroższe z wymienionych wcześniej reklam będą reklamy w formie video.

Możemy również założyć kanał sklepu na youtube i nagrywać tam filmiki, jeżeli będziemy tworzyć wartościowe i ciekawe materiały możemy zyskać grono subskrybentów którzy w przyszłości mogą stać się naszymi klientami i dokonać zakupu w naszym sklepie internetowym. W przypadku chęci wypromowania kanału na youtube na pewno ważnym czynnikiem jest dostarczanie treści o jak najwyższej jakości.

Sklep internetowy możemy reklamować na wiele sposobów, w ostatnim czasie marketing na tik-toku zyskuje coraz większą popularność i myślę że warto zainteresować się tym kanałem reklamowym, możemy już tam znaleźć profile dużo marek które są rozpoznawalne na całym świecie. Rynek e-commerce ciągle się rozwija, dlatego trzeba uważnie śledzić trendy i nowości na rynku i wdrażać je w swoich biznesach e-commerce.

E-mail Marketing

Content Marketing – Marketing Treści

Artykuły Sponsorowane

Ciekawą opcją reklamy mogę być również wpisy gościnne na różnych blogach tematycznych, możemy również udzielać się na grupach Facebooków czy różnych forach branżowych, na których możemy utworzyć profile naszego sklepu i linkować z nich do naszej strony co na pewno będzie miały wpływ na pozycjonowanie naszego sklepu internetowego.

Influancer Marketing

Kolejną formą marketingu na jaką możemy się zdecydować w przypadku promowania sklepu internetowego może być nawiązanie współpracy z influancerami. Możemy ich znaleźć na różnych grupach facebokowych, większość z nich na swoich profilach umieszcza adres e-mail na którym możemy wysyłać zapytania biznesowe. A więc przeglądając Instagrama sami możemy odezwać się do właścicieli profili które najlepiej będą nadawać się do reklamy naszego asortymentu.

W przypadku wyboru odpowiedniego Influancera należy pamiętać o dobrze odpowiedniej grupy odbiorców. Każdy z influancerów ma swoje grono odbiorców w zależności od tego jakiego typu treści umieszcza na swoim profilu.

Marketing Afiliacyjny – Programy Partnerskie

Marketing Szeptany

Marketing Wirusowy – Viral Marketing

Wymieniłem tutaj kilka najpopularniejszych form marketingu internetowego, jak widać możliwości i rozwiązań jest wiele i jest jeszcze więcej sposobów w jakie możemy reklamować swoje sklepy internetowe, często jest to też uzależnione od branży w jakiej działamy, warto nawiązywać współprace z firmami czy osobami które mają podobne grono odbiorców jak my, dzięki temu zwiększymy szansę na konwersje z takiej reklamy.

Warto również przyjrzeć się różnego rodzaju marketplacach na których możemy sprzedawać produkty które posiadamy w swojej ofercie, dzięki temu zyskujemy kolejny kanał sprzedażowy który prowadzony w odpowiedni sposób może również przyczynić się do promocji rozpoznawalności naszej marki w Internecie. Najpopularniejszym marketplacem w Polsce jest bez wątpienia Allegro, warto również wspomnieć o takich miejsach jak OLX, Ceneo, Amazon, Empik Marketplace, Morele, Erli. Facebook Marketpalce itp. Wybór konkretnego marketplaców powinien również zależeć od rodzaju produktów jaki posiadamy w swojej ofercie.

Projektujemy

Gotowe Sklepy Internetowe

Sklep Zoologiczny

Kup Teraz Gotowy Sklep Internetowy

Karma Dla PSa i Kota

Kup gotowy sklep internetowy, który posiada wgrane produkty, jest skonfigurowany i przygotowany do rozpoczęcia sprzedaży.
Kup Sklep Internetowy

Sklep Akwarystyczny

Rozpocznij Sprzedaż w Branży E-commerce

Akcesoria Akwarystyczne

Kup gotowy sklep internetowy, który posiada wgrane produkty, jest skonfigurowany i przygotowany do rozpoczęcia sprzedaży.
Kup Sklep Internetowy

Sklep Akwarystyczny

Kup Sklep Internetowy Przygotowany Do Sprzedaży

Karma Dla PSa i Kota

Kup gotowy sklep internetowy, który posiada wgrane produkty, jest skonfigurowany i przygotowany do rozpoczęcia sprzedaży.
Kup Sklep Internetowy
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Warto przeczytać

0
Would love your thoughts, please comment.x